Störst vinner

Sabla busschaufförer. De gör mig vansinnig. De sitter och kör med ett gäng passagerare som alla är beroende (nåja, mer eller mindre) av att komma fram inom utsatt tid. Dessutom är de beväpnade med ett jättestort fordon. Och så kör de SÅ långsamt. Och tråkigt.

Regel nummer ett vid bilkörning: kör aldrig under hastighetsbegränsningen. Kör däremot gärna över.
Regel nummer två vid bilkörning: störst bil vinner.

Som busschaufför har man ju större fordon än de flesta (åtminstone inne i stan) vilket innebär att det bara är att trampa gasen i botten och köra. Ligger det en mindre bil och puttrar fram i 30 km/h så är det ju för fan bara att köra på. Minibilen hamnar i vägkanten alternativt under bussen och i bägge fallen har passagerarna (dvs jag) kommit förbi ytterligare ett hinder på vägen mot vårt (mitt) mål. För att inte tala om alla cyklister och fotgängare som snurrar ut i vägbanan och bara är i vägen. Sikta på dem och gasa på så begriper de (förhoppningsvis) att de skall flytta sig ur vägen. Träffar man dem å andra sidan så får man 100 poäng i "träffa-irriterande-föremål-med-bilen-leken". Kommer man å andra sidan ut på landsväg så är det ju bara att trampa spiken i botten och köra, tänk vad tacksamma alla passagerare (jag) blir om de kommer fram bara en aaaaning tidigare än väntat. Jag fattar inte varför saker och ting skall vara så komplicerade. Trampa gasen i botten och ös på, med tillräckligt hög hastighet så mejar man ned i stort sett alla hinder som kan dyka upp på vägen. Jag gillar att köra. Synd bara att jag inte har någon egen bil. Synd. Mycket synd.

Kommentarer
Postat av: Heko

Ja de där me att du inte har egen bil tycker resten av världen oxå e mkt synd... MKT synd korslagda fingrar bakom ryggen

Fast förhoppningsvis skulle du bara köra i peking isf, och de skulle inget göra (^_^)

Postat av: A

vet inte om jag vågar låna ut min bil till dig längre... ;)

2008-09-17 @ 17:36:30
URL: http://fundringarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback