Konsten att låta bli att shoppa

Jag behöver en privatshoppare. Mest för att jag tycker att det är så jävla tråkigt att handla. Jag kan bestämma mig för att jag behöver köpa nya kläder, går ut på stan men när jag väl kommer in i den första gallerian så går luften ur mig helt. Det är människor överallt, alla varor hänger helt osorterat, det står folk i vägen, det är kö till provrummen, det är kö till kassorna och folk står i affären och pratar högt om så ointressanta saker att det borde vara straffbart. Jag förstår inte hur någon står ut i detta helvete. Skulle jag göra som en del bekanta och åka till Ullared för att handla så skulle det bli min död. Pengarna jag sparade in kunde jag lika gärna lägga på att köpa mig själv en snygg kista. Jag avskyr hela den där "jag-vet-ungefär-vad-jag-skall-ha-men-ändå-inte-så-jag-måste-gå-omkring-i-alla-affärer-och-leta"-prylen. Usch. 1,5 timme senare kommer jag ut ur galleriorna, svettig och irriterad, halvdöv av alla barnskrik och det enda jag har lyckats köpa är någon cd-skiva som jag roffat åt mig i ren desperation för att jag inte vill slösa bort HELA dagen i onödan. Jag vill ha någon som på order (mina) åker i väg och köper vad jag vill ha. Inget tjafs. Jag lämnar en beställning och kan sedan göra något roligt medan personen i fråga får trängas med ointelligenta människor på trånga, trånga utrymmen. Ha!

Kommentarer
Postat av: Anna H

Jag kan ställa upp! Kan tom åka till Ullared på beställning :-)

Ett tips är annars att shoppa de tider som få andra shoppar, samt att undvika köpcenter :-)

2009-12-03 @ 19:23:26
Postat av: M

Du vet att man kan handla på internet? Helt utan mänsklig kontakt.

2009-12-03 @ 21:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback