Sköt ditt eget, tack

Hela den här grejen med barn känns sjukt intressant. Det verkar som om det är ett område där det inte finns något privatliv över huvudtaget utan vem som helst anser sig ha rätt att säga vad som helst. Det är helt otroligt. Det verkar vara helt legitimt att spotta ur sig frågor om "det inte är dags snart" eller andra väl formulerade meningar. Man blir ju förbannad. Jag skulle lika gärna kunna titta på någons tjocka mage och säga "jasså, missade du aborten?" med liknande "jag-vet-bäst"-stämma. Jag ifrågasätter inte andras vilja att skaffa hus och ungar och sommarstuga och fan vet allt. Då tycker jag att det minsta jag kan förvänta mig är att inte jag heller blir ifrågasatt. Det verkar som om folk anser sig kunna klampa in och kunna lägga sig i vad som helst. Vad är det man vill ha som svar? En pokal? Min eviga tacksamhet? Vad? Ursäkta men jag håller inte på och lägger mig i ert privatliv med korkade frågor så lägg er inte i mitt heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback