Ta det lugnt

Herregud. Jag begriper inte varför folk är så stressade. Det skall pluggas på universitet och det skall hittas ett bra jobb med lön. Man skall bo fint och skaffa sambo och gifta sig, barn och sedan helst katt också (ordningen här emellan är inte riktigt fastställd, huvudsaken är att man så småningom har allt). Sedan skall man ha hus. Med trädgård. Det kan vara en liten jäkla gräsplätt men trädgård skall man ha. Man skall ha bil. Helst sommarstuga också. Varje vecka skall man städa. Och det skall finnas matlådor varje dag. Man skall alltid hinna umgås med alla sina vänner, för många vänner, det skall man ha. Och så skall man laga bullar. Och anordna middagar. Dessutom skall man träna. Tycker man inte att det är roligt att träna så måste man officiellt ha dåligt samvete för det. Är det någon slags högtid i kalendern så måste man ha all mat som ingår, annars är man misslyckad.
Är det jul så måste man baka pepparkakor för annars är man helt fel ute. Man måste baka lussekatter för det räcker inte att köpa. Är det nyår så måste man planera in det innan december har börjat för annars är man sent ute. Är det sedan sommarsemester så måste man planera in och göra en massa saker. Hela tiden. Man skall ha ett bra jobb. Med bra lön. Dessutom måste man utvecklas på jobbet. Det spelar ingen roll om man verkligen vill det, om man inte går på kurser och konferenser så tycker andra att man är konstig. Jag begriper inte det här. Kan folk för fan ta det lite LUGNT? Inte undra på att människor till höger och vänster stressar ihjäl sig. Finns det någon som kan ta ett djupt andetag, skita i att baka pepparkakor och städa för att man helt enkelt inte har lust och sedan slänga sig ner i tv-soffan för att helt enkelt ha det bra ändå? Jag lovar, det är inte så svårt. Försök.

Kommentarer
Postat av: Fröken E

Ärligt talat, reklamsnuttarna de lägger in är inte klockrena alla gånger. Jag har en läsare som tror att jag har konstant svamp det bara görs reklam för svampmedel och fete union-herrar på min sida, ser att det även görs det på din. Skönt.

Postat av: Malin

Kan inte annat än hålla med. Även om jag är en som vill ha allt det du skriver om. Det är så många måste och krav! Det är jobbigt att känna krav på sig att bo i hus när man har barn till exempel. För man SKA ju bo i hus när man har barn. Tycker gemene man. Ska försöka tagga ner. Ta det lugnt. Och njuta av livet istället!

2009-12-14 @ 19:41:13
URL: http://epona.blogg.se/
Postat av: Katta

E: Det är alltid skönt att ha en självsfrände...hihi :-)



Malin: Strunta i kraven, jag LOVAR att det finns barn som är lyckliga även om de inte bor i hus. Jag känner massor av oförstörda självar som är uppvuxna i lägenhet :-) Frågan vad som ÄR krav och vad man TROR är krav? :-)

2009-12-14 @ 20:47:12
URL: http://katta79.blogg.se/
Postat av: M

Känn hetsen från oss i Villa Maffian.



Eller ta det lugnt och coola ner dig!

2009-12-15 @ 22:43:46
Postat av: Katta

M, jag garanterar dig att jag inte känner minsta hets överhuvudtaget...och DU kan ta det lugnt och coola ner dig, vad sägs om det? :-)

2009-12-15 @ 23:45:50
URL: http://katta79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback