Tystnad, tack

Jag vet att jag har skrivit om det här förut, men nu är det plötsligt högaktuellt igen. Frisörer. Ständigt pratande frisörer. Det enda jag kräver är att komma dit, sitta ner, få håret tvättat och lite schysst huvudmassage på köpet och sedan en snabb och smärtfri klippning som utföres under tystnad. Det här är tydligen jävligt höga krav. Uppenbarligen så måste man prata när man är hos frisören. Jag hade en tjej som för allt i världen var duktig och trevlig men så jävla snacksalig så jag höll på att få spader. Hon pratade. och pratade. Och pratade. Och det tog aldrig slut. Det var inte ens så att hon pratade för sig själv för då hade jag kunnat slå dövörat till och mumlat "mmm" med jämna mellanrum, det hade funkat. Nej då, här skulle ställas frågor. "Jaha har du flyttat nu? Är lägenheten klar? Är allting uppackat? Är det mycket kvar? Har du köpt alla julklappar? Har du några kvar? Vart skall du fira jul? Vart bor dina föräldrar? Hur länge skall du vara där? Har du några syskon? Vart bor de?". Jag försökte hinta genom att artigt svara på frågorna lite lagom vagt och inte ställa några motfrågor i förhoppningen om att hon skulle tröttna och tystna. Nej då. Hon tystnade i kanske fem sekunder och sedan kom det fler frågor. Vad är problemet? Jag kanske inte har lust att avslöja alla detaljer om mitt privatliv. Läskigt var också att hon kom ihåg en massa saker som jag sagt tidigare gånger då jag varit där. Nästan lite stalkervarning. Hur som helst, till slut kunde pinan avslutas och jag såg som vanligt ut som en idiot i hela huvudet. Nu är det flera veckor kvar till nästa gång. Aaaahhhh.

Kommentarer
Postat av: M

Får jag föreslå?

BaldBeautiful_070807/image4.jpg" rel="nofollow">http://images.ctv.ca/gallery/photo/ENTBaldBeautiful_070807/image4.jpg



Det fixar du enkelt själv.

2009-12-04 @ 22:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback