Jag hatar bindestreck

För någon dag sedan plockade jag ihop mina julsaker. Förmodligen skulle jag ha gjort det för flera veckor sedan men jag försvarar mig själv med att mitt liv är fyllt med saker som är roligare än att pilla med sådant. I vilket fall som helst, när jag skulle stoppa ned adventsstjärnan i sin förpackning så inser jag att det står jul-stjärna på den. Fy fan jag HATAR ord med bindestreck i. Strecket bara är där, helt oprovocerat. Varför då? Är jag som läsare för korkad för att kunna läsa ett sammansatt ord? Finns det ingen tilltro till folks förmåga att bokstavera och utläsa ord? Är jag så dum att jag måste läsa halva ordet, pausa, ta ett djupt andetag och sedan läsa resten? Jag blir galen. Behandla mig inte som en idiot, tack. Jul-stjärna. Hus-tak. Hår-borste. Jag blir fan i mig vansinnig. Vad är jag, fem år? Jag kan faktiskt läsa. Idioten som uppfann bindestreck borde skämmas. Och alla som använder dem bör få leva på vatten och bröd resten av månaden så att de lär sig. Hmpf.

Kommentarer
Postat av: Anna

säger bara särskrivning! evil!

http://skrivihop.nu/exempel/roliga.php

2009-02-02 @ 22:22:21
URL: http://fundringarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback