Långsamma människor

Världen är befolkad av långsamma människor. Jag hatar det. De finns överallt. På trottoaren, de går oändligt långsamt, gärna i mitten och gärna med skrymmande föremål (alternativt hundkoppel med en miniliten hund i andra änden) som tar upp övrigt gåutrymme. De är inte bara långsamma utan tankspridda, dessutom stannar de gärna och ofta helt utan förvarning. Står de vid en bankomat och tar ut pengar så räcker det inte att ta kvittot och gå ur vägen så att nästa människa (jag) snabbt kan komma fram och göra det JAG vill. Nej då. De står kvar framför bankomaten, tar förundrat upp kvittot och läser igenom det med snigelfart. Gärna två gånger. Sedan lägger de omständligt ned allting i plånboken, lägger denna i väskan, stänger denna och SEDAN kan de gå ur vägen.

Kör de bil så kör de långsamt, har de bråttom kör de exakt enligt hastighetsbegränsningen men helst under. De kör mitt i vägen, kommer de till en korsning så saktar de ner två kilometer innan och de blinkar INTE. Går de igenom dörrar så stannar de precis när de kommit igenom dörren så att man går bakom dem så måste man tvärstanna för att inte gå rakt in i dem. När de stannat blinkar de förundrat till och kisar mot ljuset, ser sig om som för att bestämma sig för åt vilket håll de skall gå och sedan lommar de i väg. Sakta. Åh, så sakta. Handlar de i en mataffär parkerar de sin jättevagn precis bredvid hyllan och står sedan och väljer konserver i 15 minuter, allt medan de helst måste diskutera vilken av de tio sorternas konserverade tomater som utgör de bästa valet. Jag blir galen. Helt jävla galen. Borde det inte vara olagligt att vara hur långsam som helst? Finns det inte någon typ av minihastighetsbegränsning? Går man långsammare än 10 km/h så spärras man in eftersom man utgör en fara för sin omgivning? Det vill säga mig eftersom jag kommer att spräcka en blodåder? Va? Va? VA?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback