Morgontrötthet

Kroppen kan inte vara skapad för att gå upp ur sängen tidigt på morgonen. Jag är till och med ganska övertygad om att det kan vara skadligt. När klockan ringer sju på morgonen för att jag skall hinna gå till gymmet innan jag börjar jobba så är det på ren instinkt som jag stänger av eländet och snoozar i en timme innan jag (under skarp protest) med tvång tar på mig träningskläderna och går till gymmet. Och då är det ändå nedförsbacke hela vägen. Väl framme är jag så trött och förvirrad att jorden antagligen skulle hinna gå under innan jag hann reagera. Inne på gymmet så skall man först ta av sig skorna och sedan logga in sig med ett plastkort med streckkod på. När jag kommer innanför dörrarna måste jag verkligen tänka igenom varje steg jag tar och allting jag gör så att jag inte gör någonting korkat och konstigt som skulle kunna dra till sig oönskad uppmärksamhet. Min största mardröm är att jag skulle glömma plastkortet hemma och istället försöka logga in mig med hjälp av en frukt som jag av någon oförklarlig anledning skulle ha stoppat ned i jackfickan istället. Jag skulle vara för trött för att begripa varför det inte skulle pipa och jag skulle stå där och stirra på kortläsaren tills någon i personalen skulle komma fram och fråga varför jag försökte logga in mig med en banan. Därefter skulle jag bli omtalad som den korkade kunden med bananen. Jag skulle skämmas så mycket att jag vore tvungen att maskera mig när jag skall gå på gymmet i fortsättningen. Usch vilken mardröm. Lösmustasch verkar vara så svettigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback