Tvättstuga, vik hädan

Finns det något tråkigare än att tvätta? Jag skulle inte tro det. Jag bävar personligen för de gånger då jag måste genomlida eländet. Gå ner i tvättstugan, sortera tvätt, in i torktumlaren, stryka...jag blir så uttråkad att jag somnar nästan av att bara skriva om det. Jag tror att en stor del av uttråkningen beror på att tvättstugor generellt sett är så sabla fula. Resten av huset ser helt ok ut men tvättstugan påminner mest om rummet som Gud glömde (dåligt exempel eftersom jag inte tror på gud men ni fattar va). Det är grått och tråkigt, maskinerna är fula och matchar inte varandra, väggarna är betonggråa, golvet hårt och kallt och belysningen skall vi inte tala om. Någon har tydligen ett begär till lysrör.

Dessutom ligger det vitt pulver utspritt lite varstans (antingen tvättmedel eller knark). Mitt bästa tips är att liva upp eländet. Måla väggarna i lite coola färger, fixa i ordning mysbelysning och spänn upp en projektor. En projektor borde ju vara den ultimata installationen med tanke på hur mörkt det blir i de där sabla rummen. Fram med en stor skärm och en schysst soffa så kan man sitta där nere och titta på film under tiden maskinerna roar sig med sitt byte. Oljudet från maskinerna? Använd hörlurar, vet jag. Det här är min tvättstuga. Har ni någonsin sett något tråkigare? Nix, inte jag heller. Usch.


Kommentarer
Postat av: Anna

kom hit och tvätta, vetja! jag bjuder på käk, film och sällskap! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback