Jag är rädd...

...för elektroniska apparater som låter. Det är sant, jag erkänner. Alltså inte ALLA elektroniska apparater som låter, men en del låter bara...fel. Min dator funkar bra (nej det var en ren jävla lögn, den funkar okej, inte mer) men ibland så låser den sig totalt och det lilla mysiga surret man hör stiger plötsligt till ett vansinnigt vinande som konstant ökar i hastighet. Det blir värre och värre och det låter helt allvarligt som om hela skiten skall explodera när som helst. Ett annat exempel är tvättmaskinen. När man startat igång maskinen så står den där och sörplar vatten lite försiktigt innan det blir helt tyst och sedan börjar den arbeta, ljudnivån stiger och stiger och till slut står den och illtjuter samtidigt som den skakar så mycket att den ser ut att lossna från golvet. I bägge dessa fall är jag övertygad om att maskinerna kommer att gå sönder och att jag skall träffas av en tung alternativt vass bit som på ett ögonblick kommer att ta livet av mig. Jag kan tänka mig tidningsrubrikerna. "29-åring dog, överfallen av tvättmaskin". Kul död, liksom. Jag tror jag skall investera i en rustning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback