Kaos

Jag har precis varit och handlat en massa mat tillsammans med föräldrarna. För en gångs skull har man tillgång till bil och då är det bara att ösa på med varor i jätteförpackningar och dubbelt av allting så att man klarar sig de närmsta månaderna (för det är inte överdrivet roligt att handla mat och kan man skjuta upp eländet ett tag framåt i tiden så är jag glad för det). Väl hemkommen så börjar den verkliga utmaningen och det är att knöla in allting i kylskåp och diverse hyllor. Jag har ett skåp i köket som är fullt av torrvaror. När jag flyttade in i min lägenhet för tre år sedan så slängde jag in saker huller om buller och lovade mig själv att jag snart skulle se till att strukturera upp det snyggt så att det skulle se så där fint och rent ut som det alltid gör hos folk på tv (även om de som visar upp sina kök på tv vet om att tv skall komma och därför städar sina jävla skåp en vecka i förväg). Nu har det gått över tre år och jag har inte strukurerat upp skåpet ett dugg, öppnar jag det så är det alltid någonting som ramlar ut på grund av att det står och balanserar på ett hörn, lutat mot den stängda dörren. Jag vet inte riktigt vad min ovilja att städa beror på. Kanske på grund av att jag är för lat. Kanske på grund av att jag har roligare saker att göra än att stå och städa ett sabla köksskåp. Kanske för att jag tydligen trots allt trivs ganska bra med kaos.

Kommentarer
Postat av: Vilden

"Ett välstadat hem är ett tecken på ett förspillt liv"



Vet inte var jag har hittat detta citat, nånstans på nätet förmodlingen. Oavsett vilket så stämmer det rätt bra. Ett annat klockrent är:



"Ordning är till för idioter, vi genier behärskar även kaos"

Postat av: Ulrika

"Dammtussar kan vara ett bevisat på att någon gjort något roligare", är rätt bra också. Fick en tavla med den texten en gång.. hmm..

2009-01-05 @ 19:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback