Datorjävel

Jag hatar min dator. Och jag älskar den. Jag vill vara mycket tydlig, jag klarar mig inte utan den (hur skall man annars ha kontakt med yttervärlden) men jag hatar den för att den är så jävla tokseg. Jag antar att jag och min dator har ett slags hat-kärleksförhållande. Vi kan inte leva utan varandra men samtidigt driver vi varandra till totalt vansinne. Jag måste ha min dator för att kunna jobba, hålla kontakt med folk, läsa tidningen, osv. Blahablaha. Samtidigt är jag så jävla förbannad för att den är den segaste tekniska prylen som någonsin tillverkats. Den tar väl ungefär tio minuter på sig att starta upp och under tiden överväger jag att slänga ut den från fönstret alternativt slå sönder den med hammare.  När den väl startat så vägrar den att sluta jobba utan utan står och skrapar i ytterligare någon minut, bara för att statuera exempel. Den jäveln. Använder man dessutom flera program samtidigt så låser den sig och står och funderar på vad den skall göra i flera minuter. Det är OCEANER av tid i datorvärlden.

I morse hände dessutom någonting. Jag startade datorn i vanlig ordning, men istället för att visa en betryggande blå ruta i stil med "Välkommen till Windows din blåsta Microsoftjunkie wooohooo" så blev rutan ljusblå och en massa felmeddelanden började rulla. Fan. Felmeddelanden av typen "filen xcvfffrght436789ggrfth kunde inte återställas i området hggrtyurty564739683kkkljjufgt". Vad fan är det för felmeddelande. Vem kom på det? Jävla idiot. Skall inte felmeddelanden vara designade för att

1) underrätta användaren om vad felet är?
2) hjälpa till med att hitta åtgärder?

Tydligen inte. Jag stod handfallen framför datorn med den ljusblåa skärmen och såg felmeddelande efter felmeddelande dyka upp med blixtens hastighet. Rätt som det var så slutade felmeddelandena att rulla fram och någonting räkande upp mot hundra. Det framgick aldrig vad det var, antingen innebar det att datorn skulle självläka sig när den kom till 100 eller att den skulle explodera då. Det var vilket som. Jag funderade på att ringa någon expert men insåg att jag inte skulle få tag på någon innan räkneverket hade nått 100 så jag var beredd att offra livhanken för min dator. Det ni. Som tur var så var datorn på bra humör så när den hade räknat upp till 100 så fungerade den mirakulöst igen. Puh. Men allvarligt talat. När jag får reda på vem det är som konstruerat de där jävla felmeddelandena så blir min hämnd gruvlig. Jag skall säga till din mamma så att du blir av med veckopengen, snorunge.

Kommentarer
Postat av: Richard Lindgren aka ?!

Köp mer RAM-minne, eller kontakta en expert, som erbjuder RAM, backup och ominstallation..that´s my tip...

2009-01-02 @ 22:50:56
Postat av: Katta

För min inre tillfredsställelse så skulle det kännas bäst om jag kunde slänga skiten på soptippen som ren hämnd...men jag inser att det inte är ekonomiskt försvarbart. Men det är kanske värt att undvika förnedringen att be om hjälp för att sätta in mer RAM-minne. För jag vet fan inte hur man gör. Skit.

Postat av: Richard igen...

locket av,(först måste man iofs be en bön till GUD eller Bill G att det passar) jorda sig själv(utan kista menar jag...) trycka i skiten och sen är klart, eller så passar det inte och då dricker man starka drinkar, svär, röker brass och väntar till nästa helg...

2009-01-02 @ 23:02:07
Postat av: Katta

Skall man köpa av speciellt märke? Speciell storlek? Skall man addera det nya man köper till det man redan har? Eller skall man ta ut det gamla och sätta in det nya? Skall man använda sig av bomull? Skruvmejsel? Stämjärn? Hammare? Skruvstäd? Hur mycket våld är ok att använda? Är det ok om det knakar?

2009-01-02 @ 23:06:17
URL: http://katta79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback