Konsten att se normal ut på ett passfoto

I dag hämtade jag ut mitt nya pass. Smartskallarna har ju öppet till 16.00 på vardagar så det var bara att jäkta hem som en galnign och slänga sig in genom dörren tio minuter innan stängningsdags. Påföljden blev en smått irriterad blick från tre poliser som inget annat ville än stänga och frågan "vad vill du?" ställt på ett icke-serviceminded sätt. Till slut fick jag i allafall mitt pass. Dock är jag övertygad om att det varit något slags bedrägeri med i spelet för när jag var där och fixade passet så fick jag se hur bilden såg ut och den var helt ok. I färdig version visade sig att jag var hålögd, kritvit och såg ut som om jag ville slå ner någon på stan. Fint kort. Mycket fint.

Dessutom är jag inte helt säker på att jag faktiskt är så lång som det står i passet, men det var längden som stod i den gamla versionen och jag kan ju knappast ha krympt en centimeter. Som om inte det vore nog så fick jag någon slags härdsmälta och lyckades skriva en autograf som inte liknar min ordinarie namnteckning alltför mycket. Tror inte att jag kan göra om den även om mitt liv hänger på den. Påföljden kommer ju givetvis att bli att jag någon gång, förr eller senare, kommer att bli hindrad vid någon gräns och inspärrad för bedrägeri. Borgen, någon?

Kommentarer
Postat av: Lillkrull

Men så som du beskriver ditt passkort, det stämmer ju in i verkligheten. Vad klagar du på?

2009-07-03 @ 12:45:50
Postat av: Katta

Du är så vänlig, lillkrull...du kan få en förstoring att hänga upp på väggen om du vill...haha :P

Postat av: Lillkrull

Oh ja!! Plz, can I have one??? Not! :p

2009-07-06 @ 09:19:01
URL: http://livet123.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback