Motivation efterlyses

Jag känner mig riktigt omotiverad på träningen nu, vilket är rätt trist. Oavsett om jag är motiverad eller inte så tränar jag, men det är ju alltid roligare (och tiden går ltie fortare) om man är motiverad. Nu går jag till gymmet, hasar mig igenom ett träningspass med spinning, styrketräning, rodd, cykling eller vad jag nu får för mig. Det bästa sättet att motivera sig skall ju vara att variera sin träning, men jag har rätt slut på idéer för tillfället. Alternativen är ju att gå på aerobicspass (herregud, aldrig i livet...smidig som ett kylskåp, kommer inte ihåg rörelsekombinationer på fler än tre rörelser i rad och hatar den käcka musiken), dansa (av samma anledning), åka inlines (för blött, kullagren kommer att gå åt he-e), spela en lagsport (hatar att inte själv kunna bestämma när jag skall träna utan måste anpassa mig till andra),  springa (så in i he-e jävla tråkigt), promenera (ingen action), cykla (ingen cykel) och så vidare. Det vill säga, alternativen är ytterst begränsade. Tills jag har kommit på ett bättre alternativ så masar jag mig därför lagom omotiverad i väg till gymmet för att trampa i någon konstig maskin som mer eller mindre liknar en jättespindel. Hej och hå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback