Trakasserier

I bland hör man hur mobilen piper och man inser genast att man fått ett sms. Jättespännande. Man tar upp den, ser "ett nytt meddelande" på displayen och öppnar det, full av förväntan. Vad händer? Jo det är ett sabla reklamsms, skickat från nån kedja man har rabattkort hos (missförstå mig inte nu, rabattkort är bra, det finns ingenting dåligt med rabatt- och bonuskort) och nåt sabla erbjudande som 1) inte är särskilt bra 2) är hyfsat, men som gäller typ mellan 10.00-11.00 morgonen därpå. Heja. Dessutom finns det ingen som helst information om hur man skall få de där sabla sms:en att sluta skickas. Man kan ju inte skicka något tillbaka...skall man gå in på hemsidan, maila dem, ringa, skicka röksignaler? Vad? Det värsta är inte egentligen att de skickar meningslösa sms med idiotiska erbjudanden i, utan att de för ett kort ögonblick får mig att bli nyfiken på vem det är som skriver till mig. Sen står man där med ett fånigt erbjudande. Skickat från en dator. Av någon som inte ens vet vem jag är. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback