Styrketräning

Har haft en riktig träningssvacka ett bra tag, jag tycker det har varit riktigt bedrövligt tråkigt och bara känt mig tung och trög i kroppen så fort jag kommit iväg till gymmet. I och för sig spelar det kanske ingen större roll eftersom jag tränar ändå, men det underlättar ju om man faktiskt tycker om det man pysslar med. Bestämde mig för att ta tag i saken och slängde min styrketräningsmapp i avdelningen "nytt styrketräningsprogram". I dag var det första gången jag skulle köra det nya programmet och det var SÅ skönt. Det var inga fria vikter med (jag vet att en massa träningsprofiler rekommenderar fria vikter men jag tycker det är SÅ jävla tråkigt. Fria vikter är det värsta jag vet, de gör styrketräningen till ett enda långt lidande) och geniet som hade satt ihop programmet hade plockat bort alla maskiner jag tycker är tråkiga och utökat med de maskiner jag tycker är roliga. Allt utan att jag hade sagt någonting om hur jag ville göra. Det kallar jag bra service. Dessutom kom motivationen tillbaka när jag fick lite omväxling. Nu är det roligt att träna igen. Hurra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback