Mani

Tydligen har jag fått en rejäl knäpp under helgen för min städmani har hållt i sig. Nu försöker jag inte inbilla någon att jag sprungit omkring och putsat listerna med tandborste för det skulle aldrig falla mig in...men jag har dammtorkat, dammsugit, vikt alla mina kläder och stoppat in dem i garderoben, diskat, slängt en massa papper, städat undan en massa prylar som låg på golv, bord och byrå samt sorterat in alla mina fakturor i en pärm(!). Jag brukar få såna här knäppar nån gång om året och när jag väl får det är det bara att fixa allting så snabbt som möjligt för när väl energin har försvunnit så kommer den inte tillbaka på minst tolv månader. När jag väl är färdigstädad brukar jag i några sekunder undra varför jag inte alltid håller rent och plockar undan allting...men sen blir jag tillbakadragen in i verkligheten och inser att anledningen till att jag inte gör det är att det faktiskt är skittråkigt och att det finns massor med andra saker att göra som är betydligt roligare. Nåja, nu har jag varit duktig och har tillräckligt med energi kvar för att fixa lite käk. Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback