Men snälla, ta mina pengar för f-n

Jag fattar inte. Varenda gång man går ut och käkar så är det samma visa. Man får ett bord. Ok. Man får menyn. Ok. Man får något att dricka. Ok. Man får beställa. Ok. Och så vidare. Ibland kan det ta lite längre tid än önskat mellan de olika momenten men på det stora hela så är man oftast ganska nöjd. Ända tills det är dags att betala. Det är fan i mig stört omöjligt. Man sitter där och vill be om notan alternativt har fått notan och väntar på att de skall komma och ta plastkortet. Och man väntar. Och väntar. Och väntar. Personalen är plötsligt spårlöst försvunnen. Den personal som inte har sprungit och gömt sig någonstans skyndar förbi och är extremt noga med att inte få ögonkontakt. Kunde de skulle de helst klättra på husväggen mellan fönstren hellre än passera bordet med Gästerna Som Vill Betala. Jag fattar ingenting. Vill de inte ha mina pengar? Handlar det om någon slags utmattningstaktik, att om man inte får betala tror de att man så småningom blir mer hungrig alternativt törstig, struntar i att vilja betala och beställer in mer käk/dricka istället? Jag sitter här och det enda jag vill är att ge dem pengar och det får jag inte? Är de korkade? Är det jag som är korkad som inte förstår problemet? Kan någon förklara för mig?

Kommentarer
Postat av: Heko

Du kan ju prova nästa gång att resa dig som att du ska gå.. då kommer nog nån =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback