Morgonstund är absolut inte the shit

I morse gick jag upp halv fem. Eller, klockan ringde halv fem och jag gick upp kvart i fem. Man kan aldrig förvägra sin kropp en snoozning. Hur som helst, det berodde på att jag vissa dagar numera måste börja jobba tidigt. Snuskigt tidigt. Verkligen snuskigt. Det gick i allafall bättre än jag trodde, var så orolig för att försova mig att jag vaknade självmant vid halv fyra. Jag kan ju inte påstå att det har hänt så många gånger de senaste...typ...30 åren. Sedan kan man ju visserligen sova igen lite på bussen men det funkar ju inte riktigt eftersom jag hyser en viss oro för att försova mig, missa att kliva av och sedan vakna på bussen någonstans inlåst i ett bussgarage. Gjort av betong. Nedgrävt tio meter under markytan. Utan täckning på mobilen. Kul. Mycket kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback