Sätt i gång, latmask

Den här veckan jobbar jag bara tre dagar. Det är ju väldigt tråkigt. Helst skulle jag vilja jobba sju dagar. Varenda vecka. Jag tycker att man alltid skall jobba så mycket som möjligt. Då får man ju något att göra. Helgen är ju egentligen en transportsträcka till måndagen, då man kan börja jobba igen. Därför borde helgen tas bort helt och hållet, eftersom det enda man gör är att gå omkring och vänta på att få börja jobba igen. Dessutom borde alla lov och helgdagar avskaffas. Det är bara slöseri med tid. Och pengar. Det är ju massor av produktionstimmar som bara försvinner. Och därmed pengar. Jag tycker att alla borde jobba så mycket som möjligt, hela tiden. Jobba mer. Jobba, jobba, jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback