Folkvett i spinningsalen, tack

I dag var det dags för träning. Var lite lagom omotiverad, det var mörkt och regnigt och jag cyklade till gymmet utan vantar så jag blev kall om händerna (jag glömmer alltid att det är kallt ända tills jag börjar cykla och då orkar jag fan inte gå tillbaka in för att stöka och leta efter vantar. Kallbrand nästa, förmodligen) så till min stora glädje så lyckades jag komma till gymmet för att precis komma i tid till ett spinningpass. Träna själv i all ära men det blir mer omväxling om man kör ett pass då och då. Sagt och gjort. Passet sög. Allvarligt talat, när man går en instruktörsutbildning så borde det ingå något som heter A och O i gymvett. Följande punkter borde tas upp:

- Håll inte på och fippla med mikrofonen under hela passet. Det skrapar och är så irriterande att de som går på passet till slut vill slita av dig headsetet och stampa på det.
- Använd rätt teknik. Är du instruktör så skall du föregå med gott exempel. Du skall alltså INTE sitta och studsa i sadeln med alldeles för lätt motstånd och du skall INTE ha en felinställd cykel.
- Prata så man hör vad du säger. Har du inget vettigt att säga, håll klaffen.
- Har du deltagare som respektlöst pratar under passet, peka ut dem inför hela gruppen och säg till dem att hålla tyst. Det borde lära dem. Idioterna.
- E-type, Ricky Martin och annan eurodisco och latinoskit är förbjuden. F-ö-r-b-j-u-d-e-n. Spelar du sådan musik fråntas du tränarlicensen med omedelbar verkan och kommer aldrig att få tillbaka den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback