Städa, städa, städa...

Min ångestladdade städning fortsätter. Nu har jag tagit beslutet. Bort med alla papper från universitetstiden (senast jag tittade i dem var 2003). Under tiden jag rensade bland papper så hittade jag bl a följande intressanta saker:
- Den fascinerande labbredogörelsen "Biotest på ärta"
- SIDAs statistiska årsbok från 1996
- Kvitto av hyra av bil från Statoil i Järfälla 2003 (tydligen har jag kört en Peugeot 406 dagen i fråga. Jag kommer ihåg att jag lyckades välta ut ett halvt paket tvättmedel i bagageutrymmet. Mycket smart)
- Brevpapper (när använde man det senast? Skickar man över huvudtaget post längre? Skickas inte allt via mail???)
- Bekräftelse från Socialstyrelsens donationsregister 040617 att jag anmält mig för att donera organ och vävnader efter min död men då enbart för donation. Jag tänker inte låta någon påtänd läkarstudent stå och skära i mig i studiesyfte. Aldrig i livet.
- Bruksanvisning för Sony Ericsson T230 (välbyggd mobil som lyckades med konststycket att avlida när den var nästan på dagen två år gammal. Hm)
- Innehållsförteckning för dator inköpt 000320 (jobbig jävla dator som bara bråkade och bråkade ända från början och hade det inte varit för datorkunniga vänner så hade skiten åkt ut genom fönstret för länge sedan)
- Reseset från Quantas innehållande tandborste, tandkrän, strumpor och en sovmask. Givetvis helt värdelösa prylar men roliga att spara. Quantas är för övrigt världens bästa flygbolag. Kunde jag skulle jag åka med dem jämt.
- 1 st sönderdragen barjojo, komplett med öppnare. Från min tid som bararbetare. Roligt, hektiskt och kladdigt. Och en tid med gratis jobbklädsel, mat och dricka :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback