Konsten att slänga

Något av det värsta med att flytta (förutom flyttstädningen då) är ju att kasta allting som måste kastas. Jag har haft massor av saker som i tryggt förvar har förvarats i garderober och bokhyllor men nu är det slut. Kastas skall de. Bort med kläder, papper, pärmar, böcker, papper från före detta arbetsplatser, sladdar, gamla datorskärmar (nåja det var faktiskt bara en datorskärm), gamla kvitton, bruksanvisningar, adaptrar som jag inte ens vet vad de är till, plastgrodor(!), sångböcker, etc. Ena delen vill slänga hela skräpet eftersom jag är fullt medveten om att jag inte rört en enda av de här sakerna de senaste fem åren och följaktligen knappast kommer att sakna dem de kommande fem åren heller. Dock vill andra delen av mig behålla dem eftersom de ju är förknippade med aningen mycket nostalgi. Man kan sitta där och bläddra bland sina papper och minnas. Minnas vad vet jag inte riktigt, men något. Kanske kommer jag någon gång att öppna den där statistikboken som jag köpte för 700 spänn. Därför kan jag inte slänga den. Jag kan komma att behöva den. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Lill-krull

Vart har du flyttat? Till Lkpg?



Har du blivit sambo kanske??? :)

Postat av: Lill-krull

Vart har du flyttat? Till Lkpg?



Har du blivit sambo kanske???? :)

2009-10-19 @ 22:33:32
URL: http://livet123.blogspot.com
Postat av: Katta

Skojar du? Jag skulle ALDRIG flytta till Lkpg :P

2009-10-19 @ 22:39:31
URL: http://katta79.blogg.se/
Postat av: Lill-krull

Blivit sambo då????

2009-10-19 @ 22:43:39
URL: http://livet123.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback