Ät!

Jag blir knäpp. Allvarligt. Jag gillar att träna och följaktligen är jag även aningens intresserad av kost och vad man skall och inte skall stoppa i sig. Jag är inte fanatiskt intresserad, men lite. Just för att jag är intresserad så köper jag ibland en speciell träningstidning men å andra sidan kan man läsa Aftonbladet för att få exakt samma information. I stort sett. Om vad? Mat. Det är helt sjukt. Man skall äta kolhydrater, inte äta kolhydrater, äta pasta, ris och potatis, inte äta pasta, ris och potatis, äta mer fett, äta fettsnålt, dricka massor med vatten, inte dricka för mycket vatten, äta mycket fisk, inte äta för mycket fisk, äta bröd, inte äta bröd. Herregud. Det är en ren jävla djungel. Jag är knappast vansinnigt intresserad och ärligt talat brukar jag skumma igenom artiklarna och lägga på minnet om det är något intressant. Är det något som inte är intressant så skiter jag i det. Som till exempel att man inte skall äta så mycket godis. Vilket skitsnack. Visst, det är asnyttigt att inte äta så mycket godis. Men hur kul är livet då? Jag föredrar att äta det jag känner att jag mår bra av och inte äta det jag inte mår bra av. Så rör för fan inte mitt godis och min apelsinjuice. Basta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback