Vad skall jag läsa nu då?

I går avslutade jag äntligen min prenumeration på en idiotisk tidning. Jag gillar den inte särskilt mycket, den innehåller det vanliga skräpet med vad man skall äta, klä sig i, hur man skall bli framgångsrik, etc. Det är ok skrivet för jag brukar skumma igenom den men den är knappast värd den gigantiska summan av 35 kronor per nummer som jag spenderar på den. Artiklarna kan vara kul ibland men är oftast ganska mediokra, smink- och klädtipsen är för mig helt ointressanta och till och med horoskopet är dåligt (det var asbra förut men nu har de bytt till nån knasig tant som bara skriver osammanhängande saker i stil som "Merkurius går nu motsols vilket innebär att chakran blir blå och sinnesro infinner sig"). Usch.

Jag brukar dock prenumerera på den då och då när de ringer upp mig och erbjuder ett "fantastiskt pris" för tre nummer, sedan är jag för lat för att säga upp den och så sitter jag där, ett halvår senare, mitt i gigantisk hög av tidningar. Jag gillar annars att prenumerera eftersom det är en rätt skön känsla att ha en tidning liggande hemma när man kommer, man kan bara ta upp den från hallgolvet (förutsatt att man har en brevlåda genom dörren, annars kan man ju misstänka att postbudet brutit sig in för att lägga tidningen där och då kanske man inte är så avslappnad att man har lust att plocka upp och läsa tidningen det första man gör när man kommer hem), slänga sig i närmsta soffa och ta del av helt oviktig och meningslös information. Men som sagt, nu har jag sagt upp den. Tills de ringer nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback