Deklarationen del femhundrafemtielva

Deklarationen blev i går klar och inlämnad. Jag gick 59 kronor plus. Halleluja. Mitt i mitt glädjerus och de spekulationer jag gjorde för att planera hur jag skulle spendera denna fullkomliga HÖG med pengar så fick jag information om att Skatteverket endast betalar ut summor över 100 spänn. Vad fan? hade jag varit SKYLDIG 59 spänn hade de minsann krävt in ränta på eländet. Men samtidigt fick jag tips på hur jag skall lura dem. Jag skall sätta in pengar på skattekontot så att summan överstiger 100 kronor, då kommer de att betala ut hela summan. Visst måste jag ge dem lite pengar som de kan få ränta på under några månader men sedan får jag i alla fall ut mina pengar som jag har rätt till. Ha! Där fick ni. Där trodde ni allt att ni kunde lura mig, men jag är för smart för er, era idioter. Moahahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback