Håll tyst

Jag avskyr när personer jag inte känner försöker bete sig som om man känt varandra hur länge som helst. Då menar jag inte personer som är trevliga och försöker lära känna en, nej jag menar personer man kommer i kontakt med och som försöker upprätthålla någon typ av fejkvänskap. I den här gruppen återfinns bland annat frisörer och brevbärare. De är säkert jättetrevliga men det jag vill är att de skall utföra tjänsten jag betalar dem för och sedan försvinna. Jag vill inte bli fast i någon typ av samtal där man står och utbyter artighetsfraser om vad man skall göra på semestern (skall väl du skita i), hur mycket det är att göra på jobbet (fullständigt ointressant samtalsämne), hur vädret har varit/är/kommer att bli (ingenting någon kan göra något åt ändå så skit i det) eller något annat. Jag vill att de skall komma, meddela sitt ärende, utföra det och sedan försvinna till nästa gång. Jag har egna kompisar, jag behöver inte er. Gör det ni skall och gå sen. Basta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback