"Hemtrevliga" vandrarhem

Jag kan inte undgå att fascineras av alla de märkliga vandrarhem som finns i världen...utomlands är en sak, där kan man väl ha lite överseende med en mindre bra standard men här hemma kan man ju börja undra...i och för sig har jag rätt bra vana av olika sorters boende och har bott på riktigt skabbiga ställen, men frågan är ju lite varför man ens bemödar sig om att äga och driva ett vandrarhem som är så skabbigt att knappt ingen vill bo där? Konstiga och udda möbler, smala och obekväma våningssängar och en balkong som är överbelamrad med garderober(?). Vore det inte en lite smartare affärsidé att rusta upp stället, vädra ut de unkna duscharna, byta ut möblerna och göra det så pass ombonat att folk faktiskt kan tänka sig att komma tillbaka när de bott där en gång? Inte för att man måste stänga igen hela stället under ett år men man kanske kan fixa i ordning lite så att man åtminstone känner att man kan gå omkring i byggnaden utan att försöka undvika att komma åt väggarna eftersom de känns lite märkliga...för att inte tala om att gå barfota...jag vill inte ens veta vad de bruna fläckarna i trappan är...uuurrrggghhh. Nåja, min poäng är: skall ni bo i Söderhamn, bo på hotell. Basta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback