Antibebisröst

Allvarligt talat, vad är det med folk och bebisar? Bebisar är söta och gulliga (en av dem  i alla fall...:D) och de uppfattar ljusare tonfall lite bättre än annat sorts "prat". Men ta BVC-tanterna som exempel. De har fastnat i något slags röstläge som de inte kan ta sig ur. Pratar man med dem så svarar de med en ljus, jollrande röst. Alternativt suckar ett "mmmhhmm" med liknande tonläge. Jag vill bara skrika till dem att det är MIG de talar med, inte min bebis, och eftersom jag är över 30 år så går det alldeles utmärkt att prata normalt. Undrar om de pratar likadant när de kommer hem till familjen? "Ååååhh skall vi smaska köttbullar i dag...mmm vad goooott". Det är ju så man kan få allergiska utslag för mindre. Och det lär ju bara bli värre, misstänker jag. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback