Gympucko nummer femtielva

Var på gymmet i dag och körde mitt nya styrketräningsprogram för första gången. Då ser jag naturligtvis ett av dessa puckon i form av en gymkille och hans (troligtvis) tjej. Vad händer? Jo gymkillen skall givetvis visa för tjejen hur hon skall träna styrketräning. Han är ju expert. Han står bakom henne och stilar lite och säger väl valda ord om hur hon skall lyfta en skivstång. Problemet (som jag retar mig på) är att hon använder helt fel teknik och kör hon lyften på det sättet så kommer hon att få jä-ligt ont i armbågarna inom en snar framtid. Han säger givetvis ingenting. varför? För att han inte VET. Idioten är inte utbildad. Varför får alla dessa idioter för sig att de kan lära andra hur de skall träna bara för att de själva tränar? Det gör dem knappast till experter. Jag har själv tränat styrketräning i ca6 år och skulle ALDRIG lägga upp ett styrketräningsprogram till någon annan. Det finns en anledning till att det finns utbildningar för sånt där. Så sluta med det där, idiot. Du förstör hennes kropp och min fritid eftersom jag blir så irriterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback