Träningsdag I

I dag har jag tränat på gymmet för första gången på två månader. Det var SÅ skönt. När man kom in och satte på sig träningsskorna och plockade med sig vattenflaskan, handduken, nyckelknippan och mp3-spelaren (man behöver mer utrustning när man tränar än man kanske tror...:P) så kändes det som om jag aldrig varit borta =) Var lite orolig för dagsformen men det visade sig att barnvagnspromenader gör susen för konditionen. Visst, jag skulle inte springa ett maratonlopp men å andra sidan skulle jag ALDRIG springa ett maratonlopp oavsett hur bra tränad jag var (vad är det egentligen som får folk att utsätta sig själva för detta vansinne?). Dessutom insåg jag hur asocial jag är när jag tränar när jag lyckligt upptäckte att det fanns spinningcyklar bland de "vanliga" cyklarna vilket innebär att jag kan sätta ihop ett eget spinningpass och köra efter egen maskin utan att behöva irritera mig på dåliga instruktörer med fel teknik och dålig musiksmak samt övriga spinningkollegor i rummet med fel teknik samt ett sjukt behov av att prata mitt under passet (?). No more, säger jag. Hädanefter är det jag som isolerar mig och kör vad jag vill, när jag vill och hur jag vill :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback