Heja Sverige

Intressant att ett mästerskap kan få människor som vanligtvis inte är särskilt intresserade av sport i allmänhet och då inte av skidor, ishockey och curling i synnerhet att bli fullständigt fascinerade. Det enda folk pratar om är curlingstenar, skidskytte, störtlopp och allting annat som hör ihop med vinter-OS. Vanligtvis betraktas de som sysslar med curling som kufar men när det är OS så är de av någon anledning otroligt heta. Jag är själv relativt intresserad av sport men inte till den grad att jag tittar på den på tv regelbundet. Är det dock OS så gäller andra regler. Finns det något viktigare att diskutera än sprintfinaler, störtloppskraschar och funktionärsmissar? Inte mycket. Ge mig en blågul flagga så viftar jag med den för f-n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback