Pilatesbollar är inte så illa

Jag har lite svårt med motivationen vad gäller styrketräning för tillfället. Mitt gamla program känns astråkigt och jag håller på att försöka boka in ett möte med en tränare så att jag får ett nytt program. Har dock gått sådär hittills, lyckades bli förkyld lagom till mötet så jag fick boka om tills nu på tisdag men känner nog att jag måste boka om det igen. I samband med att man kör nytt styrketräningsprogram så mäter man kondition, styrka och smidighet och jag känner inte att jag kan stå för mina resultat om jag inte får ytterligare en vecka (eller två) på mig :-) Hur som helst, i väntan på lite inspiration så struntar jag i mitt nuvarande program och kör lite egenhopplockad träning. En av de grejerna jag har testat är situps på pilatesboll. Jag har alltid tyckt att allt vad pilates och yoga suger (ja, jag har testat) och det är inte alls min grej. Dessutom blir jag jävlig irriterad på alla som säger "men testa igen, det är ju sååå roligt och nyttigt". Går JAG och tjatar på ER om att ni skall köra intervaller i 45 minuter? Gör jag det? Va? Va? Nej just det. Nåväl, eftersom jag förkastat pilates så har jag även förkastat pilatesbollen. Det tar jag dock tillbaka. Situps på pilatesbollen var ju sjukt bra. Jag som aldrig brukar få träningsvärk är helt öm i magen. Äntligen ett träningsredskap som inte är överskattat. Härligt. Den rekommenderas :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback