Länge leve autogiro

Jag har precis bytt fackförbund och så fort jag kunde så lade jag in ansökan om autogiro. Jag älskar autogiro. Det måste vara en av de bästa uppfinningarna någonsin. Man slipper lägga in räkningen själv, den kommer, man kan lägga bort den och den tar hand om sig själv. Underbart. När fakturan kom så stod det till min stora belåtenhet att den skulle betalas via autogiro. När jag gick in på min internetbank så fanns det dock inte ett autogiro i sikte. Någonstans. Därför ringde jag i dag och det visade sig att de hade kopplat ett autogiro. Till fel kontonummer. Jag visste vilken siffra som var fel så nu är det ordnat. Men nu undrar jag bara några saker. Vems var kontonumret som min betalning var kopplad till? Vad hade hänt om jag inte sagt något? Hade en okänd människa för resten av mitt liv betalat mitt medlemsskap eftersom han eller hon inte kollar sina kontoutdrag? Varför sade jag något egentligen? Fan. Fan. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback