Ge mig inte en ful pryl till

Jag fattar inte det här med tidningsprenumerationer. Jag är inte något freak, men ibland så inser man att det vore rätt schysst att få hem en tidning i brevlådan istället för att tvingas ta sig till affären och trängas med sura pensionärer, skrikande och dreglande barn och gläfsande tonåringar. Nu har jag bestämt mig för att spara lite pengar och prenumerera på Fitness Magazine, en tidning som inte är helt perfekt men som ändå har en del bra läsning. Vad händer? Jo man måste först bestämma sig för hur länge man vill prenumerera. Det är rätt lätt och går ganska fort. Sedan kommer den verkliga prövningen. Dessa satans premier. I det här fallet så får man en träningsdagbok. Det vill jag inte ha. Vad f-n skall jag ha den till? Det intresserar mig inte. Nåväl, jag får väl ta eländet då. Steg två. eftersom man är så himla duktig och svarar snabbt så får man välja en av två tränings-dvd:er. antingen någon slags hemträning på 17 minuter (hatar att träna hemma, det är skittråkigt och intresserar mig inte) alternativt Fredrik Pauluns idiotiska DVD (han är en matfascist).
Inte nog med att jag inte vill ha några av de här idiotiska skivorna, jag har dem redan eftersom jag har fått dem när jag köpte tidningen. Vad är det för idiotiska presenter egentligen? Ge mig nåt ni inte redan har gett bort för f-n. Så här är det alltid. Skall inte premier vara till för att locka folk att prenumerera? Just nu känns det mest som om jag INTE vill ta något erbjudande av rädsla för att få träningsdagböcker, dvd:er, halsband, fula kläder eller annat skräp som jag inte vill ha. Vad kostar det egentligen att framställa det där skräpet? Och att skicka det? Kostar det inte i hantering? Och porto? Ta bort! Allt jag vill är att läsa en tidning. Eller tretton. Suck.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

...en gratis penna vore väl nåt att tipsa dem om istället?! :D

2010-01-08 @ 20:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback