Motivation

Jag förstår inte det här med att träna. Alltså, det jag menar är att jag förstår inte problemet med att träna. I början av varje år så är gymmen fulla av människor som intalar sig att nu, nu skall de träna. De köper gymkort och bokar möten med personliga tränare och kör som idioter i några veckor. Sedan kommer de på att det var tråkigt, de blir trötta, förkylda och motivationen försvinner. Åtminstone är det vad de säger. Vaddå "motivationen försvinner"? Jag tränar fyra dagar i veckan. Minst. Jag kan inte över huvudtaget påstå att jag alltid är så sabla motiverad. Det finns dagar då jag helst skulle vilja lägga mig i sängen och blotta tanken på att träna gör mig helt uttröttad. Motivationen då är på noll. Dock finns det saker man får göra även om man inte är så jä-a motiverad. Allvarligt talat, folk är ibland inte motiverade att gå till arbetet, men gör det ändå. Ibland är man inte motiverad att äta, men stoppar i sig nåt ändå. Ibland är man inte motiverad att umgås med folk men gör det ändå. Ibland är man inte motiverad att träna men man får banne mig göra det ändå. Sluta komma med larviga undanflykter. Ut och rör på er. Sluta gnäll om motivation. Motivation är inget som plötsligt dimper ner i huvudet på en. Det är något som man får skapa själv. Har man det inte så får man se till att skaffa det. Basta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback