Ta bort knarket ur soffan, tack

Jag tror att det är knark i vardagsrumssoffan. Det spelar nämligen ingen roll i vilket syfte eller när på dygnet jag sätter mig där för jag somnar nämligen. Hela. Tiden. Jag kan läsa en bok, titta på TV, se på film...det spelar ingen roll. Efter uppskattningsvis ca 30 minuter börjar ögonlocken att öka betydligt i tyngd och snart är de så tunga att jag inte skulle kunna hålla uppe dem med våld ens om livet hängde på det. Jag blinkar och blinkar och rätt som det är så vaknar jag till och har sovit i en halvtimme. Skönt i och för sig men irriterande när man missar vad som pågår i omvärlden. Det är inte logiskt heller, jag kan ju vara hur pigg som helst när jag väl sätter mig i soffan men det är någonting där som verkar fullständigt bedövande. Jag får väl följa den där idiotiska trenden och skaffa mig en spikmatta för att över huvudtaget kunna hålla mig vaken efter nio på kvällen. Obekvämt men effektivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback