Försvinn, du irriterar mig

Det finns människor som retar ihjäl mig. Så fort jag träffar en sådan människa så kryper det i hela kroppen på mig av obehag och det enda jag vill göra är att antingen ta mig ifrån denna människa så fort som möjligt alternativt köra över honom/henne med en långtradare. Det som är värst med dessa människor är att de verkar helt omedvetna om hur mycket de retar upp sin omgivning. De sitter där de sitter (står/går, etc) och fullkomligen jäser av självbelåtenhet. Vore någon av dem en ballong så skulle jag ta fram en nål och sticka hål på den. Ett urval av dessa människor är:

- Människor som inte kan köra bil men av någon outgrundlig anledning ändå har begåvats med en (antagligen har de väl snott den)
- Människor som spelar martyrer och dramatiskt förkunnar att de offrar sig för alla andras skull. Just det här att de offrar sig måste de påpeka ofta och gärna och för alla som vill höra på. Det kan inte falla dem in att saker och ting faktiskt skulle funka alldeles utmärkt utan deras inblandning.
- Männsikor som ser det som sin livsmission att pracka på andra sina åsikter. Det kan gälla politik, barn, kläder, tv-program, favoritfärg, arbetsrutiner, eller egentligen vad som helst. De vägrar lyssna på vad andra säger utan mal på som papegojor och ser sig själva som frälsare som upplyser oss andra om vad som gäller. Jag kan upplysa ER om att majoriteten av de människor ni pratar med är bra mycket smartare och har vettigare åsikter än vad ni har.

Givetvis finns det hur många kategorier med irriterande idioter som helst...men det här är de som är mest aktuella för ögonblicket. Jag återkommer säkert om det dyker upp någon bubblare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback