Gym och tv-apparater

Nu har jag tränat i nästan fem år på samma gym och det är på tiden att jag tar nästa steg. Jag måste lära mig hur man byter kanal på de där jävla tv-apparaterna. Framför löpbanden och cyklarna sitter en hel rad av tv-apparater som man tittar på antingen man vill eller inte (vill man inte så får man under hela träningspasset vrida huvudet åt vänster och hålla det där. Inte bekvämt.). På dessa tv-apparater visas sedan underbara program som tv-shop, amerikanska talkshows, Grey´s Anatomy, Desperate Housewives och annat skräp. Varenda gång jag tränar så står jag och tittar på dessa tv-program utan ljud och det är helt värdelöst och jag vet aldrig hur man byter kanal. Antingen så krävs det en fjärrkontroll (och var är den, i så fall?) eller så måste jag komma på ett sätt att smidigt nå knapparna som naturligtvis bör sitta på ovansidan av alla skärmar vilket är något för högt för mig. Kul om man står där på tå och skall ändra kanal och lyckas komma åt färginställningar och kontrast och gud vet vad. När jag vet hur man gör skall jag banne mig sätta på nyheterna på varenda tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback