Gym, tidningar och vampyrer

I dag var jag på gymmet och skulle köra ett konditionspass. Eftersom jag alltid föredrar att göra något annat när jag står och trampar och jag som vanligt hade glömt att ladda mp3-spelaren (det är inte så jävla lätt som man kan tro att komma ihåg att ladda en sån där liten sak. Den har varit oladdad i en vecka och jag blir lika sur varje gång när jag kommer till gymmet och inser att jag inte kan lyssna på vilken musik jag vill) så tänkte jag vara lite intellektuell och glo lite i en tidning. Eftersom jag inte hittade något av intresse så grabbade jag tag i en tidning som låg i närheten och bläddrade i. Det visade sig vara tidningen Cosmopolitan och det var nog något av den värsta skit jag någonsin har läst. Hur mycket ointressant skräp kan man tränga ihop i en tidning? Allt man kan tänkas vilja veta om kändisar, kläder, hår, smink, tv-serier, sex...fy faan.

Jag bläddrade lite men var tvungen att sluta för jag mådde nästan illa av irritation. Helst ville jag slänga skiten i papperskorgen. Så jävla ointressant. Inte undra på att folk är helt hjärntvättade när de läser sånt där. Men å andra sidan, ta lite eget ansvar. Sluta läsa skräp och läs dagstidningar och Illustrerad Vetenskap istället. Eller en träningstidning som lär er träna på riktigt istället för att stå och vagga på någon maskin i fem minuter. När jag i irritation slängt bort tidningen efter tre minuter så tittade jag på tv istället. Där gick det någon fullständigt idiotisk vampyrserie med fotomodelliknande varelser som gick omkring och sade repliker som var så konstgjorda att man tyckte synd om dem. Till slut stod det någon brud och hetsåt och tjöt som tröst för att killen hon ville ha inte ville ha henne. Fy fan vilken skit. Det är inte sant att det finns människor som faktiskt ser sånt här skräp som underhållning. Hela världen håller verkligen på att gå käpprätt åt helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback