Vad är det för fel på mig?

Jag begriper ingenting. När jag pluggade för några år sedan så var jag vanligtvis uppe till 2-3 på natten oavsett om jag började 08.00 på morgonen eller inte. Halvdöd släpade man sig upp och tog sig till föreläsningen men det funkade hyfsat bra. På torsdagar festade man så man drog till krogen, stannade uppe hela natten, kom hem vid 3-4, käkade lite och höll sig vaken (hade man somnat så hade man aldrig tagit sig upp ur sängen på morgonen) tills klockan blev sju, då var det dags att duscha och ta sig till skolan igen. Det skulle aldrig funka nu. Vad har hänt? Då festade man alltid torsdag och lördag och ibland fredag. Nu är jag halvdöd på fredagarna och så gott som medvetslös vid halv tio. Även om jag har varit ledig några dagar så kan jag bara i undantagsfall hålla mig vaken till midnatt. Aktiverar jag mig inte så somnar jag på fem sekunder, tittar jag på tv tar det tre sekunder (kan även ha något att göra med att jag tycker att det är grymt tråkigt att över huvudtaget titta på tv). Jag fattar ingenting. Har min ungdöm övergett mig? Har jag blivit gammal och kraftlös? Skall jag skaffa käpp? Kommer jag snart att finna intresse i att virka blommiga dukar i grälla färger? Måste jag skaffa katt, trots att jag är allergisk? Måste jag odla pelargoner på balkongen? Måste jag det? Måste jag?

Kommentarer
Postat av: Tindrah

Nejnejnej, du är inte gammal! Problemet är att när du pluggade så räckte det att hålla ögon och öron öppna under föreläsningar. Eftersom du var halvsovande så gick allt rakt in i minnet, ungefär som under hypnos. Men när man har ett arbete måste man tyvärr prestera något. Det räcker inte med att mata in information och sedan lägga energin på annat. Nej, helt plötsligt ska man bearbeta informationen och dessutom prestera ett resultat. Då blir det ingen energi över till det man vill göra. Så lösningen på ditt problem är att antingen börja plugga igen eller börja jobba som t.ex. filmrecensent (eller möjligen VD). :)

2010-03-24 @ 10:08:00
Postat av: Katta

Nja, vet inte om det är någon bra lösning...inte sugen på att börja plugga igen (studiemedel är inte den mest generösa inkomstkällan och sååå roligt är det inte att göra tentor och skriva rapporter) och filmrecensent vet jag inte, klarar ju knappt av att kolla på någon film alls utan att somna...men VD kanske? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback