Dåtid och nutid

Jag fattar inte hur man överlevde förr i tiden. Utan mobiler och internet, alltså. Hur kunde man organisera något utan mobil? Hur kunde folk få tag i en? Hur kunde man själv få tag i någon? Hur berättade man att man var sen till ett möte? Vad gjorde man när man hade tråkigt och inte kunde skicka sms? Hur kunde man inte ta bilder på roliga saker med mobilkameran och skicka till folk? Och internet? Hur bokade man biljetter, tog fram vägbeskrivningar, lånade om böcker, betalade räkningar, jämförde priser, läste tidningen...hur??? Hur höll man kontakten med folk när man inte kunde chatta eller maila dem? Hur utbytte man information när man inte kunde bifoga filer? Jag fattar inte. Jag har funderat och funderat, men jag fattar inte. Det är ett rent under att civilisationen inte bara lade sig ner och självdog. Tur det. Eller...tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback