Gymidioter

Vart kommer alla dessa människor ifrån? Alla dessa märkliga existenser som bara existerar på gymmet? Är de lika konstiga i den riktiga världen? I dag körde jag ett styrkepass med fria vikter och då fullkomligen skvalar det av konstiga typer. Vi har killen som körde uppskattningsvis 12 repetitioner och sedan satte sig i fönstret och glodde ut genom det i tio minuter. Sedan körde han 12 repetitioner till. Satte sig i fönstret i tio minuter och glodde. Repetioner. Glodde. Sorry killen, men där maxade du inte din träning, direkt. Eller vad sägs om muskelkillen som har på sig ett asfult och alldeles för avslöjande linne, till det har han stora boxarshorts och under dessa ett underställ. Snyggt. Inte för att man måste vara ett modelejon på gymmet men man behöver ju inte se ut som ett ufo. Eller vad sägs om muskelkillarna som skall köra biceps och lägger på så mycket vikt att de inte orkar utan kör någon svajig version av styrketräning som när som helst kommer att bryta ryggen av dem. Allt ackompanjerat av ljudliga frustanden och stönanden. Vackert. Eller gymtjejen sopm visserligen kör med fria vikter men aldrig lägger på mer än 10 kg. På någon muskelgrupp. Och tro mig, det är inte rehabträning. Jävla larv, du kan lika gärna gå ut och lyfta på ett grässtrå. Det ger lika mycket och så får du frisk luft på köpet. Eller grabbarna grus som är på gymmet tillsammans och tror att det är någon jävla social tillställning vilket gör att de blockerar 2-3 maskiner åt gången där de står och hänger och snackar om oviktiga saker. Jag brukar ge dem ilskna ögonkast men funkar inte det så får man be dem flytta på sig. Allvarligt talat, vad GÖR dessa människor på gymmet? Ni irriterar mig så mycket att jag inte kan fokusera. Sluta irritera er omgivning. Sluta vara i vägen överallt. Stick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback