Sabla pulsklocka

Min pulsklocka är knäpp. Den gör mig vansinnig. För den som inte är insatt så har man en vanlig klocka på handleden som visar puls, typ av träningszon och lite annat intressant. Denna får signaler från ett bälte med en dator som man spänner över bröstet. Detta bältes funktion är förstås att mäta pulsen. För att det skall funka så blöter man bältet, jag brukar hålla det under en kran innan passet. Det har funkat ypperligt. Tills nu. De senaste dagarna har det krånglat så förbannat att jag håller på att bli vansinnig. Till att börja med så får jag inte in pulsen över huvudtaget utan det tar kanske fem minuters krånglande innan allt funkar som det skall. Får jag in pulsen så tappar jag den dock snart. Klockan visar 145 i puls för att plötsligt gå ner till "00".
Eftersom jag för träningsdagbok så vill man ju ha med alla data vilket innebär att man nästan avbryter passet för att stå och krångla med bältesjäveln som har tappat kontakten och det är inte förrän allting funkar igen som man kan fokusera, sluta pilla och börja träna igen. Jag kan tillägga att jag under de där minutrarna som jag pillar med bältet svär och ser så mordisk ut att folk på gymmet sneglar besvärat på mig där jag står och grimaserar. Innan varje pass så blir jag på dåligt humör och förbereder mig på att explodera eftersom jag VET att skiten inte kommer att funka. Och det stämmer förstås. Vad göra? Dum fråga. Den självklara lösningen, förstås. Lägga skiten på vägen och backa över den med bilen, förstås. Vad trodde ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback