Vad vore livet utan ansiktsboken?

Allvarligt talat, vad gjorde man innan FB? Hur kunde man hålla koll på alla man känner, alla man har känt, alla man skulle kunna känna men som istället känner ens kompisar, alla man kommer att känna och alla som känner de man känner? Hur var livet förut? Jag kommer knappt ihåg. Hur hittade man idiotiska grupper att gå med i, konstiga klipp på youtube, snokade bland folks privata foton (fast jag antar att om de är upplagda på nätet så är de inte så privata), fick reda på när människor man kände fyllde år...listan kan ju göras hur lång som helst. Det finns ju bara en slutsats att dra och det är ju att man förut bara levde ett halvt liv. Det fanns hela tiden något som saknades, och det var FB. Tack, FB för att ni berikade mitt liv. Tack för att ni gjorde mig till en hel människa. Tack, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback