Det här med service...

Ibland (läs: ganska ofta) är jag övertygad om att världen är befolkad av idioter. Till exempel alla som jobbar med någon typ av serviceyreken. Majoriteten av dessa människor verkar avsky sina jobb samt kunderna som har mage att störa dem på jobbet. Till exempel så har jag den senaste tiden köpt en viss typ av olja på apoteket. Oljan säljs i en relativt liten förpackning så man får ofta ta kanske två flaskor i taget. Jag har handlat den vid kanske 4-5 tillfällen. I dag frågar människan i kassan om jag inte vill ha en stor flaska istället för flera små. Tack för det. Inte förrän nu har jag stött på en serviceinriktad människa som ens tänkt på att fråga. Dessutom står inte de större flaskorna framme utan man måste fråga personalen för att få tag i en (annars skulle ju folk gå bärsärk och lagra olja hemma. Lagret skulle ta slut. Det funkar ju inte). Det är ju lätt att fråga efter en produkt som man inte vet existerar. Puckon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback