Konsten att hantera personal inom barnsjukvården

Jag är skeptiskt inställd till barnsjukvården. Tyvärr, men det är jag. Det är ingen ände på allt kontrollerande och vägande och mätande och frågande. Missförstå mig inte, självklart är det jättebra att man följer upp nyfödda bebisar och att man har dem att tillgå för alla frågor som dyker upp. Dock blir man ibland måttligt trött på dem när man får exakt samma fråga ställd till sig för femtielfte gången inom loppet av en vecka. Eller en dag, för den delen. Om nu personalen på BB eller BVC eller vart man nu är kunde prata med varandra för att se vad man svarade senast, så slipper de ställa exakt samma fråga igen. Och igen. Frågan "äter hon ordentligt" måste ha ställts ungefär 5000 gånger av olika människor de senaste veckorna. Allvarligt talat, om hon inte åt ordentligt skulle vi inte säga till då? Utan att de behövde fråga? Jag bara undrar.

Kommentarer
Postat av: Markus

The thing is that a child becomes the center of all attention. For most of the people at least. Most mothers cease to exist. Most Daddys get reduced to nearly nothing but the job to be a father. It is like it is and you have to try to get amused by the whole circle of baby body fluid function that all others make up. It will be less after some month - so no worries you are up for it ... or them ... the babynationzombies :)

2010-10-27 @ 22:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback