Så här är det

Jag vill bara göra en sak klar: nu är jag förälder, men jag har vissa gränser. Jag kommer inte att sitta och prata om konsistensen på mitt barns kroppsvätskor. Jag kommer inte att börja prata bebisspråk med människor i min omgivning. Jag kommer inte att gå omkring i otvättat hår och fula, fula kläder. Jag kommer inte att sitta och titta på korkade dagstv-program hela dagarna. Jag kommer inte att umgås med korkade människor bara för att de råkar ha barn i samma ålder (precis som om vi då skulle ha något gemensamt. Eh, skulle inte tro det va). Jag kommer inte att ge upp alla mina egna intressen och jag kommer definitivt inte att springa omkring och ta på andra gravida personers magar och säga korkade, korkade saker.
Bara så att ni vet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Om du fäller omdömen om andra säger det ingenting om dem utan bara om att du är en person som har behov av att fälla omdömen"

2010-10-19 @ 18:26:08
Postat av: Katta

Klart jag har ett behov av att fälla omdömen, annars skulle jag väl inte skriva här?!? "När du skriver anonymt är du en fegis" :D

Postat av: Malin

Man behöver inte tappa bort sig själv som mamma. Man får ge lite mer av sin tid till någon annan, men man kan fortfarande vara den man alltid har varit. Man kan ha samma intressen och göra samma saker, man har bara lite mindre utrymme till det än vanligt! Är övertygad att du fortfarande kommer vara Katta och inte bara mamma Katta.

2010-10-20 @ 19:41:12
URL: http://epona.blogg.se/
Postat av: Katta

Malin: Jo jag vet det men det verkar som om det är någonting som är helt främmande för resten av mänskligheten. Det är liksom ingen hejd på alla kommentarer där folk ojar sig över hur lite tid man får över till sig själv, att man inte kommer att hinna träna, att man inte egentligen kommer att kunna göra någonting alls. Jäkla bullshit, säger jag. Det går, bara man vill. Det kräver bara lite extra planering.

2010-10-20 @ 21:51:59
URL: http://katta79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback