Att shoppa eller inte shoppa, det är frågan

Gud vad jag hatar att handla kläder. Hatar. Det är inte det att jag inte gillar kläder (lite kallt att gå naken jämt), jag gillar snygga kläder och känner mig duktig och stolt när jag äntligen hittat något jag tycker om. Men det är just det som är problemet. Jag måste hitta kläderna först. Jag avskyr att gå i klädaffärer. Det finns alldeles för mycket, jag vet inte vart jag skall titta och vet inte hur allting är sorterat, ju fler kläder desto värre. För att inte tala om att ta sig in i ett provrum och pröva eländet som man sedan kommer fram till att man inte vill ha. Jag flackar med blicken, går ett pliktskyldigt varv i affären och nästan springer ut för att dra en djup suck av lättnad när jag väl är ute. Därför tänkte jag att jag skulle gilla nätshopping, då slipper man ju leta i affären, prova i provrum och stå i en idiotisk kö till kassan. Nu har jag insett att inte det heller fungerar. Nätshopping är jobbigt. Det finns en massa sajter och alldeles för många kläder. Klickar man på "byxor" får man upp 200 träffar. Det är för mycket. Jag orkar inte. Jag vill inte sitta framför datorn i fem timmar och leta efter kläder. Det knäppa är att jag vet vad jag vill ha för kläder men det finns INGEN affär som har dem. Jag fattar inte hur resten av världen bär sig åt. Uppenbarligen finns det något slags knep som alla utom jag har fattat. Kan inte någon berätta hur man gör? Snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback