Konsten att kopiera bilder

Jag håller på att säkerhetskopiera alla mina foton. Jag insåg för ett tag sedan att jag har åtminstone 9 GB foton på min dator som inte är säkerhetskopierade. Alls. Jag började i panik kopiera på cd-skivor vilket i och för sig funkade bra men tog en himla tid eftersom varje skiva bara rymmer ca 700 MB och det tar en himla tid att pussla med fotona så att man utnyttjar skivans utrymme till max samtidigt som det inte skall bli allt för rörigt sedan när man försöker hitta sina foton igen. Så då skulle jag försöka mig på att kopiera på dvd istället. Det gick ju skitbra. Kopieringen gick hur bra som helst (bortsett från att det tog uppskattningsvis 100 år) men för att jag skulle kunna öppna skivan på andra datorer än min egen så var jag tvungen att klicka på en knapp för att skivan skulle göras kompatibel. Det gick inget bra. Datorn arbetade i ca 30 sekunder och sedan kom det upp en knallblå bild och jag var tvungen att starta om. Error. Försökte med annan skiva. Error. Nu skall jag försöka igen men det blir sista gången. Sedan kommer jag att sitta där med mina femtielva cd-skivor och svära. Högt. Nedstående bild har jag snott från den här sajten och gissa hur väl jag känner igen mig efter några dagars (!) kopierande. Vad jag har lust att säga till uppfinnaren av Windows och mitt utmärkta dvd-kopieringsprogram? ERROR! ERROR! ERROR!!!
Estimation

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tips: investera i en liten extern hårddisk, inte särskilt dyrt och du har allt samlat på ett ställe. Jag har en liten sak som rymmer nåt på typ 500GB har jag för mig. Perfekt, hela min dator är säkerhetskopierad där (jag vet hur det går annars).

2011-04-12 @ 21:00:52
Postat av: Katta

Ja jag borde nog göra det, ja...precis som jag sade till mig själv för första gången för uppskattningsvis 5-6 år sedan att jag borde säkerhetskopiera mina bilder över huvudtaget...:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback